1000 km - Reisverslag uit Burgos, Spanje van PetraonderwegnaarSantiago - WaarBenJij.nu 1000 km - Reisverslag uit Burgos, Spanje van PetraonderwegnaarSantiago - WaarBenJij.nu

1000 km

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg

18 Mei 2014 | Spanje, Burgos

Vandaag is de 10e editie van de Hoornse Marathon en er is groot feest in Hoorn. In Wervershoof is er een Muzikale wandeling. Het is in Nederland nu ook mooi weer geloof ik. Vroeger dacht ik altijd dat ik wat miste als ik ergens niet was, maar daar heb ik nu geen last van :-).

Vandaag aangekomen in het plaatsje Villafranca Montes de Oca. Ik had gehoopt vandaag de 1000 km te bereiken maar dat is nog niet gelukt.. Ik zit nu op 983 km. Ik wandel nu door de regio Castilla de Leon, dat 9 provincies omvat. Meer dan 400 km gaat de Camino door de procincies Burgos, Palencia en Leon. Dinsdag zal ik in de stad Burgos aankomen. De laatste dagen is de Camino niet echt mooi: veel in de buurt van de snelweg.

In 3 dagen 67 km gelopen en weer veel gesprekken gehad. Zo zijn er de drie mannen uit Australie die met Jenny waren gekomen. Jenny is helaas naar huis gegaan we konden haar niet overhalen. Vandaag liep ik met Linda uit Haarlem een studente biochemische wetenschappen. Zij ontwerpt bijv. protheses. Ze is van een andere generatie maar heeft dus al twee weken haar smartphone niet gebruikt!

Veel pelgrims hebben problemen, met de voeten of benen en nemen de bus of de taxi. Er wordt veel "gefraudeerd". Maar ze zijn dan ook vaak ongetraind, te zwaar of ze willen te veel kilometers op een dag lopen. Naar je lichaam luisteren en je rust nemen dan hou je het het langste vol (en niet teveel alcohol drinken). En dus ook af en toe een luxe kamer reserveren!

Ik heb nog altijd weinig problemen; slechts stijve knieën en elke dag een tijdje kramp in de tenen van de linkervoet. Dat komt altijd na 4 uur lopen maar gaat ook altijd weer over, mits ik genoeg water drink.

In de auberges is het soms net als in een gevangenis. Het licht gaat om 10:00 uur uit en gaat om 5:45 uur weer aan. Voor 7:00 uur moet je wegwezen. De meesten vertrekken dus al heel vroeg en na 1400 uur zie je bijna geen pelgrims meer.

Vandaag even geskyped met de familie: men vond dat ik er moe uitzag en mijn haar zit anders.. Het resultaat van een Franse Coiffure, 1000 km en 3 bier, zei ik toen :-)

  • 18 Mei 2014 - 22:27

    Monique Bennis:

    Ha ha ik ben benieuwd naar je nieuwe look!

  • 19 Mei 2014 - 09:45

    Jurria:

    Hoi Petra, logisch dat je moe bent. Ik heb zondag de halve marathon gelopen in Hoorn en was al moe. En jij doe dat de afgelopen maanden bijna elke dag. En dus al 1000 km. Geweldig hoor ga zo door opnje eigen tempo! Veel plezier! GroetjesTon en Jurria.

  • 19 Mei 2014 - 13:36

    Jaenne Peeters:

    Hoi Petra,
    Als je dit leest ben je over de 1000 km. Fijn dat je zo goed gaat. Je ziet weer Ubung macht den Meister. Je
    hebt prima getraind. Voor de ongetrainden is het meer een kruisweg in plaats van bedevaart.
    Na een weekje Domburg is het hier ook weer mooi. Prima weer nu in Nederland.
    geniet nog van je mooie ontmoetingen.
    Groetjes Piet en Jeanne.

  • 19 Mei 2014 - 14:57

    Frank:

    Hallo Petra, zeggen niet voor niets dat je veranderd wanneer je de Camino loopt(of iets soortgelijks doet). Bij jou is dat je uiterlijk. ;-)

  • 20 Mei 2014 - 22:08

    Ria Van Wijnand:

    Hoi Petra,
    Het is alweer een tijdje geleden dat ik op je reisverslag reageerde.
    Maar wel alles gevolgd hoor!
    knap van je dat het zo volhoud.
    Hier is het Spaans weer. Heel lekker.
    Veel sterkte de komende dagen.
    Lieve groetjes van Wijnand en Ria

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 30 Jan. 2014
Verslag gelezen: 394
Totaal aantal bezoekers 49047

Voorgaande reizen:

31 Maart 2014 - 28 Juni 2014

Onderweg naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: