Nieuwe vrienden - Reisverslag uit Le Puy-en-Velay, Frankrijk van PetraonderwegnaarSantiago - WaarBenJij.nu Nieuwe vrienden - Reisverslag uit Le Puy-en-Velay, Frankrijk van PetraonderwegnaarSantiago - WaarBenJij.nu

Nieuwe vrienden

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg

04 April 2014 | Frankrijk, Le Puy-en-Velay

Het is bijzonder hoe vanzelfsprekend we een groep hebben gevormd. Van de 35 mensen die op 1 april bij de mis waren, zijn we met vijf vrouwen overgebleven. Migg (49) en Helen (57) uit Nieuw Zeeland, Ayako (47) uit Japan en Christina (rond de 70) uit Arizona. De rest liep waaarschijnlijk sneller.

Ayako woont en werkt al 10 jaar in Parijs en spreekt vloeiend Frans en Engels, wat erg handig is omdat de rest van ons nauwelijks Frans spreekt. Christina komt oorspronkelijk uit Zwitserland. Ayako en Christina zijn erg klein en tenger, nog geen 55 kilo, dus zij laten hun rugzakken van 11 kilo (wat natuurlijk meer dan 20% van hun lichaamsgewicht is) vervoeren: dit kost 7 euro. Wij kunnen dat natuurlijk ook wel doen, maar dat is "not a challenge"..

We helpen elkaar waar nodig en Christina krijgt het beste bed: ze is ten slotte "the oldest". Migg is "the Organiser" en Helen is "the Mom. Ayako is "the translator" en ik? Ik ben de "Wise Woman with inner wisdom".
Ik ben de enige die doorloopt naar Santiago, maar de komende weken heb ik gezelschap.

Inmiddels zijn we in st Alban sur Limagnole aanbeland: 77 km in 4 dagen. Dag 2 een enorme loodrechte afdaling: ik was blij dat het niet regende en dat ik niet alleen was. Maar bovenal: dat mijn achillespezen het hebben gehouden! Dag 3 natuurlijk een enorme klim, en vandaag motregen en de langste dag: 26 km. Ondertussen zitten we op bijna 1300 m hoogte en liepen vandaag zelfs in de sneeuw!

De natuur is prachtig, het is nog vroeg in het voorjaar dus fris en nog vrij kaal, en er staat veel wind op de vlakte. Er zijn nog weinig pelgrims en veel drink- en eetgelegenheden onderweg zijn nog dicht. Weinig of geen wifi in de gites, en slapen is lastig met snurkers . Ook mijn benen willen niet stil: de adrenaline?

Maar het belangrijkste is: Ik loop mijn camino en het is afzien, maar geweldig genieten!
A tout a l'heur!

PS ik kan nog geen foto's laten zien

  • 04 April 2014 - 21:05

    Jeanne En Piet:

    Hoi Petra,
    Geweldig dat je zo'n mooi gezelschap hebt getroffen en mensen leert kennen uit zoveel verschillende werelden. Heel bijzonder te midden van de prachtige bergen. GROETJES Jeanne

  • 04 April 2014 - 21:14

    Frank:

    Hallo Petra,
    Ik vind het fijn om je ervaringen te volgen. Het geeft een beeld voor mijn plannen.
    Groetjes, Frank

  • 04 April 2014 - 21:18

    Anita:

    Hoi Petra,

    Best al veel kilometers in de benen. Grappig te horen dat een ieder een bepaalde 'rol' heeft in de groep.
    Geniet van het gezelschap! Succes!
    Groetjes Anita

  • 04 April 2014 - 21:56

    Ruud Groenhuijzen:

    Topper.

  • 04 April 2014 - 23:36

    Anka:

    Wat leuk Petra, dat je zo´n groepje om je heen hebt. Ook al lopen ze niet allemaal naar Santiago, tegen die tijd heb je vast al weer een ander groepje om je heen gevormd, als wise woman. Ga lekker door en ik volg je berichten met genoegen.

  • 05 April 2014 - 11:33

    Monique Bennis:

    Dit zijn al mooie verhalen. Dat belooft wat. Succes!

  • 05 April 2014 - 14:51

    Karin:

    Hoi Petra,

    Vandaag je verhalen door gemaild gekregen van mijn ouders (Gre en Nico). Lees met veel bewondering je verhalen. De droom zullen velen hebben, maar jij voert hem echt uit! Je zal wel veel Joris Showroom mensen tegenkomen en vele indrukwekkende verhalen horen tijdens de wandelingen. Heel veel plezier met alles wat er op je Santiago pad mag komen.

    Groetjes Karin

  • 05 April 2014 - 16:40

    Petra:

    Lieve allemaal, ik kan helaas niet iedereen persoonlijk antwoorden, maar erg bedankt voor de belangstelling en jullie reacties. Het is zoals je zegt Karin: ik kom idd veel joris showroom mensen tegen en ze hebben allemaal een verhaal!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 30 Jan. 2014
Verslag gelezen: 485
Totaal aantal bezoekers 49001

Voorgaande reizen:

31 Maart 2014 - 28 Juni 2014

Onderweg naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: