Fatigué - Reisverslag uit Manciet, Frankrijk van PetraonderwegnaarSantiago - WaarBenJij.nu Fatigué - Reisverslag uit Manciet, Frankrijk van PetraonderwegnaarSantiago - WaarBenJij.nu

Fatigué

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg

25 April 2014 | Frankrijk, Manciet

Inmiddels over de 500 km en dus op een derde van mijn reis. Ik loop nu door de wijnstreek van de Armagnac. De ene dag gaat het beter dan de andere. Gister ging het erg moeizaam; ik sleepte mezelf echt voort over de heuvels. Het was ook bollig weer en er hing regen in de lucht.

Ik zou eigenlijk 26 km wandelen die dag maar in Montreal begon het te regenen. Nog 10 km in de regen lopen dus. De Tourist informatie was natuurlijk weer eens gesloten dus ging ik naar de Mairie om fotos over te zetten van mijn camera naar een USB stick. De camera was nl vol.

Erg aardig waren ze voor me daar en in regenpak en met prutlaarzen zat ik achter een bureau. Dat zouden ze bij de gemeente Wervershoof nooit toegestaan hebben denk ik ( Ans?)
Hierna was het al 16:00 uur en moest ik dus nog twee en een half uur lopen. Ik sleurde mezelf vooruit.

Dan hoor ik mijn naam: zitten mijn Franse vrienden in een gite in de raamopening, vragen waar ik heen ga; zij waren gestopt wegens Pierre die niet meer verder kan wegens tendinitis
Ze zaten aan de bier, en ik dacht bij mezelf ; Dat is een veel beter plan en besloot te stoppen, al na 16 km dus.

De gite werd gerund door een dame van Portugese afkomst. Toen ze hoorde dat ik geen vlees noch vis eet; zei ze dat ze wel begreep dat ik zo moe was. Ergens heeft ze wel een punt; Ik eet alleen groentes, bananen, yoghurt, pasta en camembert. Ik probeer wel om iets anders te eten maar ik krijg het niet weg. Het is gewoon te vet voor me.

Deze avond heb ik voor het eerst zelf gekookt, (of eigenlijk opgewarmd).
Voor mij macaroni met omelet en voor de anderen witte bonen met eend uit een pot. Ik had een kamer met 6 bedden voor mezelf. Ik deel een heel huis met 3 Fransen die ik niet versta maar op dit moment zijn het mijn beste vrienden.

Dat bedoel ik dus met de magie van de chemin; Op het moment dat je er doorheen zit komt er hulp van bovenaf. Ik heb een heel gezellige avond gehad en kon er vandaag weer tegenaan. Ook al regent het weer.

Overigens hoorde ik dat Albert Fleurit 3 dagen moest wachten in Moissac; de magneetstrip van zijn pas werkte niet meer en zijn vrouw moest een nieuwe opsturen. Pierre moet een paar dagen rust nemen vanwege zijn tendinitis. Dan valt een half dagje wandelen nog wel mee.
Al zal ik er nu ws wel een week langer over doen.

Terwijl ik dit verhaal typ; zie ik mijn vriendinnen uit NZ langs lopen, en ga koffie met ze drinken. Ik loop zo langzaam dat ze me hebben ingehaald!

Ze vinden dat ik er anders uitzie: magerder, bruin gezicht en wit haar, maar vooral "tired". Het is 10 dagen geleden dat ik bij ze weg ging.
Het is goed om elkaar weer te zien, zij blijven in Eauze, maar ik heb met de 2 Fransen al een gite in Manciet besproken. Nog 3 uur lopen en het is al 15:30 uur.

Ik denk dat ik een kortere weg weet, maar uiteindelijk is ie langer: 28 km en ik ben pas om 18:30 in de gite! Weer een kamer en een heel huis, met slechts een paar andere gasten.

Ik besef me nu pas dat het morgen Koningsdag is....

  • 25 April 2014 - 17:30

    Keihard:

    Hoi p,af en toe doorzakken hoort erbij.Je hebt ten slotte vakantie.
    Groet,
    D

  • 25 April 2014 - 17:42

    Johan:

    Hoi Pe, lekker biertjer drinken, die zitten vol vitamientjes... Pindaatje erbij en chips, keje de hele wereld weer aan, en oh ja, af en toe een marsreep.... vg Johan

  • 25 April 2014 - 17:42

    Johan:

    Hoi Pe, lekker biertjer drinken, die zitten vol vitamientjes... Pindaatje erbij en chips, keje de hele wereld weer aan, en oh ja, af en toe een marsreep.... vg Johan

  • 25 April 2014 - 17:42

    Johan:

    Hoi Pe, lekker biertjer drinken, die zitten vol vitamientjes... Pindaatje erbij en chips, keje de hele wereld weer aan, en oh ja, af en toe een marsreep.... vg Johan

  • 25 April 2014 - 20:52

    Monique Bennis:

    Dat is toch niet zo erg Petra. Wees niet te streng voor jezelf. De ene dag gaat beter dan de andere. Succes!

  • 26 April 2014 - 08:00

    Anka:

    hoi Petra,
    komt me bekend voor, dat steeds moeier worden. Toen ik nog lange afstanden wandelde in Duitsland at ik ook alleen maar grosse salatteller, heerlijk, maar het geeft geen energie. Ben toen overgegaan op frites met gebakken camembert (en sla voor de vezels) en dat hielp enorm. Neem gewoon een frietje onderweg of op de plaats van bestemming, echt het helpt. En die tip van Johan: een marsreep, is ook een super oppepper. Wel fijn dat je zo goed omgaat met de Fransen (en de NZlanders) zodat je toch steeds weer iemand hebt als je het even niet meer zo ziet zitten. Ik hoop dat de regen snel stopt, hier schijnt de zon al weer, hopelijk komt hij jouw kant op.
    Nou, succes maar weer met het 'afzien', het vinden van een goed onderkomen én een frietkot.

  • 28 April 2014 - 15:16

    Ria Van Wijnand [ Er Zijn Nl. 2 Ria Schoutens]:

    Hoi Petra,
    Weer je reisverslagen gelezen.
    Het is toch wel eens afzien als ik dit zo lees.
    Eet goed calorierijk eten en natuurlijk alles wat je lekker vind.
    Wat het witte haar betreft: dit komt natuurlijk omdat de verfpot niet in de buurt is.
    Het wordt natuurlijk puur natuur. past wel bij "de paden op, de paden af"

    Ik wens je veel succes. "Jij redt het wel"
    groetjes Ria

  • 28 April 2014 - 18:19

    Cor:

    Hoi Petra,
    Ja,het wordt zwaarder en zwaarder maar je komt er wel overheen.Neem weer eens een rustdag
    kan wonderen doen.En je eet toch wel vis==of niet.Dat zou je goed doen.
    Nou,veel sterkte deze komende dagen en je merkt alle hulp van boven zeg je.
    Groeten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 30 Jan. 2014
Verslag gelezen: 449
Totaal aantal bezoekers 49052

Voorgaande reizen:

31 Maart 2014 - 28 Juni 2014

Onderweg naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: