Cahors - Reisverslag uit Cahors, Frankrijk van PetraonderwegnaarSantiago - WaarBenJij.nu Cahors - Reisverslag uit Cahors, Frankrijk van PetraonderwegnaarSantiago - WaarBenJij.nu

Cahors

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg

16 April 2014 | Frankrijk, Cahors

Allereerst allemaal weer erg bedankt voor jullie reacties: Het is wel erg leuk om te doen hoor dat schrijven.

Afgelopen nacht en vandaag was ik voor het eerst alleen: Ik lag alleen in die koude caravan en vond het maar niks: ik dacht steeds geritsel te horen... Zo vroeg mogelijk opgestaan om van dat oord weg te zijn, en heb me weg laten brengen tot het punt waar ik vorig jaar met Kees ben gestopt. Dan heb ik 1 etappe overgeslagen om de rest op voor te zijn: Slechts 19 km tot aan Cahors. Ik heb een gite geregeld bij ene Serge. (dit keer een man alleen).

Het was eerst nog fris (wanten aan) maar al snel werd het heet: Ik werd ingehaald door een groep Duitsers die slechts 2 weken lopen en de rugzakken laten vervoeren: dat zijn de luidruchtige groepen waar je voor wordt gewaarschuwd.

Het was een hete, eenzame dag over een hoogvlakte met helemaal niets onderweg, ook geen water, voorproefje alvast voor de Meseta in Spanje?
Ik was al om 13;30 uur in Cahors en werd op de brug verwelkomd door 2 vrijwilligsters in een soort huisje die me ranja en een plattegrond aanboden. Ik zit daar nog geen minuut of een van de Fransmannen komt ook binnen... Zij gaan nog verder maar Roger wil wel koffie met me drinken en wat gaan eten.

Hij spreekt geen woord Engels en ik bijna geen Frans dus het is erg lastig converseren. Wel weet ik nu dat hij politieman was in Nice bij de immigratiedienst en met zijn 55e al met pensioen ... en dat hij zonneallergie heeft en daarom altijd in lange broek en blouse loopt. Toen ik hem vroeg naar de reden van zijn trip naar Santiago, zei hij " beaucoup".... En zoiets als dat zijn hoofd vol zit en leeg moet...

Ik had natuurlijk met ze mee verder kunnen gaan, maar ik zag het niet zitten om om 15;00 uur die hete berg weer op te gaan. Het was 26 graden! Ik doe erna een stadswandeling door Cahors, leuke stad, beetje Parijs in het klein. Er is ook een hele oude kathedraal, maar ze zeggen dat je na een kerk of 20 het wel een beetje gezien hebt...

Dan kom ik aan bij de gite van Serge, en krijg weer een kamer voor mezelf ;-). Ik doe altijd mee met het avondeten want ben te lui om zelf te koken. Bovendien spreek je dan nog andere pelgrims, helaas waren het dit keer allamaal Fransen en zat ik er wat voor spek en bonen bij.

Het ging over de magie van de Way, Serge heeft hem al 4 keer gelopen, elke keer vanaf een ander punt, en dat er altijd iets magisch gebeurd. Dat ben ik wel met hem eens. Al die toevalligheden.

Morgen 23 km naar Lascabanes, op tijd vertrekken maar!

  • 16 April 2014 - 22:07

    Alie Goosen:

    Hoi Petra.
    Lees jouw reisverslagen altijd belangstellend door. Je hebt nu al heel wat kilometers in de benen en een hoop bijzondere dingen meegemaakt. Lekker dat het van dat mooie weer is, loopt toch wat makkelijker en vooral dat je er zo van geniet. We wachten weer op je volgende verslag. Veel plezier op je verdere tocht en groetjes van ons.

  • 17 April 2014 - 08:53

    Anka:

    Hoi Petra,
    ik liep 2 verslagen achter, maar wat een verhalen zeg! Die enge Afrikanen 's nachts brrrr...., maar ook die leuke Albert met z'n bloemen en schoenpoets. De bedbugs geven mij de rillingen, maar de ontmoetingen lijken me heel erg leuk. Ja, Cahors is mooi hè, en lekkere wijn :-)! Ik ben benieuwd hoe het alleen lopen je gaat bevallen. Aan een kant lekker op jezelf, aan de andere kant wel erg eenzaam, zeker in die onbewoonde gebieden. Je wordt al een echte tolk, begrijp ik. Leuk toch? Misschien nu eens een paar leuke Nederlanders, zodat je weer eens gewoon een babbeltje kunt maken i.p.v. toch ietwat geforceerde gesprekken. Dat missen wij hier ook in Frankrijk. Ja houdt wel een gesprek, maar het is toch niet zo als in het Nederlands.
    Nou, succes maar weer en ik blijf je volgen!

  • 18 April 2014 - 18:18

    Marja:

    Dag Petra,
    Ik lees je verslagen met veel belangstelling. Leuk hoor, ondanks dat ik deze route niet heb gelopen, wel heel herkenbaar!!!
    Erg hè, die snurkers op je kamer...... Ik weet er alles van. De slaappilletjes komen dan soms wel heel goed van pas !!
    Nog veel plezier, geniet ervan want voor je het weet zit je in Santiago. Heel veel succes en ik blijf je natuurlijk volgen!
    Groetjes,
    Marja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 30 Jan. 2014
Verslag gelezen: 593
Totaal aantal bezoekers 48986

Voorgaande reizen:

31 Maart 2014 - 28 Juni 2014

Onderweg naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: