Reality soap - Reisverslag uit Cahors, Frankrijk van PetraonderwegnaarSantiago - WaarBenJij.nu Reality soap - Reisverslag uit Cahors, Frankrijk van PetraonderwegnaarSantiago - WaarBenJij.nu

Reality soap

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg

18 April 2014 | Frankrijk, Cahors

Soms heb ik wel eens het idee dat ik deel uitmaak van een reality soap. Het zou een goeie format zijn voor een commerciele zender!
Overdag wandel ik; dat is eigenlijk gewoon "werk". Van 8:30 uur to 16:30 uur of langer aan de wandel.

Maar eromheen gebeurt er van alles, er vormen zich stelletjes of er zijn ruzietjes. Het doet me ook denken aan de periode dat ik in Israel was en in Hostels sliep; alleen zijn de mensen nu merendeels 60+ en is de bezigheid wat sportiever.

Gister in de gite in Lascabanes was de bazin vreselijk zakelijk, ze telde alleen maar haar geld. Ze wilde me nog wel wegen op een hele oude weegschaal: 68 kilo; dat betekend dat ik alleen maar ben aangekomen!
Ik deelde de kamer met een Duitse vrouw, die niet snurkte! Echter na ruim een dag gaf ze het alweer op vanwege een zere voet, duhh.

Vandaag in de gite in Lauzerte omgekeerde wereld, vreselijk aardige mensen die het vanuit passie doen dat merk je aan alles. Ondertussen weer nieuwe mensen ontmoet: Jenny uit Australie en Bob from Philadelphia. Beiden zelfstandig ondernemer en ook een beetje rond mijn leeftijd.

Deze twee lopen al voor de 3e keer de Camino en spreken met elkaar af; het werkt duidelijk verslavend. Bob is diabeet en draagt een kastje op zijn buik; er wordt automatisch insuline in zijn buikvet aangebracht, 5 x op een dag. Insuline draagt hij mee in zijn rugzak in een coolpack. De tijd van injecties is hij al sinds 1996 voorbij; In Amerika zijn ze denk ik ver vooruit op dit gebied.

Ondertussen naderen we de 400 km, morgen 28 naar Moissac. De benen doen het nog goed en het weer is nog altijd fantastisch! Ik tel mijn zegeningen.

Foto,s plaatsen is een crime, cest la vie!

  • 18 April 2014 - 21:58

    Jeanne Peeters:

    Hoi Petra,
    Wou dat ik twintig jaar jonger was. Zoals jij het beschrijft! Lijkt me fantastisch om daar te lopen. Tel inderdaad je zegeningen.
    (Dit ter zijde: AZ heeft een nieuwe trainer:Marco van Basten.)
    Fijne Paasdagen.
    Groetjes Piet en Jeanne.

  • 18 April 2014 - 22:36

    Monique Bennis:

    Mooi Petra. Ik geniet erg van je stukjes. Ik wens je een mooi Pasen.

  • 18 April 2014 - 23:31

    Jeanne Bont:

    Hoi Petra,
    Ik volg je. Ik geniet van je berichten! Wat maak je mee! Geweldig! Hoe je ook weer kan je veranderen in je gevoelens! Blijf genieten! Fijne Paasdagen op jouw manier!

  • 19 April 2014 - 00:11

    Anka:

    wat leuk hè, dit soort ontmoetingen. Maar jij 'blijft gewoon met Kees hè?' Geniet lekker van het mooie weer, de ontmoetingen en verhalen, dit is echt een unieke happening, die je nu meemaakt in je leven.
    Groetjes, Anka

  • 19 April 2014 - 00:12

    Anka:

    wat leuk hè, dit soort ontmoetingen. Maar jij 'blijft gewoon met Kees hè?' Geniet lekker van het mooie weer, de ontmoetingen en verhalen, dit is echt een unieke happening, die je nu meemaakt in je leven.
    Groetjes, Anka

  • 19 April 2014 - 09:07

    Petra Hauwert - Bot:

    Bonjour Petra, wat ken je toch prettig schrijven ... het lijkt wel of ik deel uitmaak van het gezelschap zo beelden omschrijf je de taferelen. Goed om te horen dat de benen het geweld nog vol houden en dat het weer tot nu toe mee zit. Je bent nu al een tijdje onderweg en al heel wat meegemaakt zo, wat een boeiende ervaring. Geniet van iedere dag en blijf schrijven (ook al antwoord ik niet altijd) en ons op de hoogte houden van dat alles daar. Hele fijne Paasdagen en succes met de volgende kilometers ... Groetjes Michel en Petra

  • 19 April 2014 - 15:12

    Wim En Tineke:

    Hoi Petra,We genieten van je verhalen,maakt niet uit west-fries,France,Engels
    We komen elkaar overal tegen.prachtig.....
    Wat fijn dat je steeds goed weer hebt,maakt het alleen nog maar bijzonder.
    blijf genieten van al dat moois
    Fijne paasdagen,al zullen de eitjes wel niet te vinden zijn.
    Lieve groet Wim en Tien

  • 20 April 2014 - 09:53

    Keihard:

    Hoi p,leuk wat je daar allemaal meemaakt.Daar is zo te lezen meer te beleven als hier.Geniet er maar van.
    Fijne paasdagen.
    D.

  • 20 April 2014 - 19:49

    An:

    Hoi Pe,

    Je kan wel een boek schrijven als je terug bent, ik vind het elke keer weer erg leuk om je stukjes te lezen en je schrijft erg grappig.

    Groetjes Annie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 30 Jan. 2014
Verslag gelezen: 566
Totaal aantal bezoekers 49034

Voorgaande reizen:

31 Maart 2014 - 28 Juni 2014

Onderweg naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: