De pelgrim - Reisverslag uit Limogne-en-Quercy, Frankrijk van PetraonderwegnaarSantiago - WaarBenJij.nu De pelgrim - Reisverslag uit Limogne-en-Quercy, Frankrijk van PetraonderwegnaarSantiago - WaarBenJij.nu

De pelgrim

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg

15 April 2014 | Frankrijk, Limogne-en-Quercy

Inmiddels na Conques bijna weer 100 km. gelopen. Het is erg heet voor de tijd van het jaar. Vorig jaar regende het de hele maand april, dus ik heb wel mazzel. De nacht in Decazeville was een ramp. Snurkconcert op onze kamer dus ik mijn matras naar de keuken gesleept (deze tip kreeg ik van iemand).

Kwamen midden in de nacht een stel gasten, Afrikanen, zgn "muzikanten" thuis, met veel kabaal. Een van hen kwam mij nog betasten (help) en stonk naar pis en zweet. Dus toch de slaapkamer maar weer in, terug naar het snurkconcert. Hell!

De volgende dag chagrijnig en in mijn eentje bijna 30 km gelopen naar Figeac. Aan het einde nog verkeerd gelopen, zat ik op een andere route. Dus terug liftend naar het centrum, dat ging trouwens wel lekker snel!
Prompt stuit ik op de rest van de groep, het heeft zo moeten zijn dus samen weer een gite zoeken, waar ik de "stille kamer" kreeg. Bekaf dus goed geslapen. Ook deze gite werd weer door een alleenstaande vrouw gerund.

Gister 25 km maar niet zo zwaar. Mijn lichaam lijkt te wennen aan de dagelijkse routine, geen pijntjes of klachten meer. Ook de benen trillen snachts niet meer zo erg.
We logeerden voor de laatste keer samen in een gite in Ussac. Dit keer waren Helen en Migg de verkeerde kant opgelopen uit Figeac vandaan: 11 km verkeerd gelopen, dus ook terug gelift ;-) wat een ramp, diverse wandelingen hetzelfde gemarkeerd.

De gite was een biologische boerderij, en ik had een kamer voor 6 personen voor mezelf. Er liepen 6 pauwen rond en er stonden diverse kunstwerken buiten. Het was de mooiste gite tot nog toe en je mocht zelf weten wat je wilde betalen! Het diner bestond uit brandnetelsoep, en rijst met scharrelvlees van de boerderij. Ik kreeg een omelet. Twee keer heb ik tonijn geprobeerd: maar dat komt er linea recta weer uit, dus ben ik erg voorzichtig met wat ik eet.
Buiten Helen, Migg en mij waren er nog ene Bernard (Fransman) en Albert.

Albert "Fleurit" oftewel de "Flower guy" is een Duitser die er heel fleurig uitziet. Hij draagt bloemen op zijn rugzak en een vlag die uit drie delen bestaat: Duitsland, Frankrijk en Spanje. Hij kon pas na een dag of tien voor het eerst een gesprek voeren, omdat hij geen Frans spreekt, en de rest geen Duits. Hij was blij dat ik als tolk kon fungeren ;-).

Zijn rugzak weegt wel meer dan 15 kilo, ik vroeg wat er zoal in zit. Oa een tafelkleed voor uitgebreide lunch plus een kwart liter wijn, en schoenpoetsmiddelen....die ik dus thuisgelaten heb vanwege het gewicht... Maar Albert heeft mooi mijn schoenen voor me gepoetst!

Zo heb je pelgrims in allerlei soorten en maten, elk met hun gewoontes en dingetjes. "Jedem tag ist eine neue herausforderung" zal Albert wel zeggen.

Vanmorgen heb ik allen vaarwel gezegd en trek nu mijn eigen plan: ben naar de camping in LImogne en Quercy gegaan, en ben daar vrijwel alleen. Er is slechts een ander stel, uit Belgie, waarvan de man een omgebouwde vrouw is... Weird. Ik slaap in een caravan en vertrek morgen naar Cahors.

Wie weet wie ik daar weer zal treffen..

  • 15 April 2014 - 18:56

    Ada:

    Chère amie,

    Tegenwoordig kijk ik geen 2 Vandaag meer of DWDD en zelfs geen Man bijt Hond, maar lees ik een verslag van jou. Dat bevalt mij een stuk beter. Ik hen net eens al je foto's bekeken. Ik kom helemaal in de vakantiestemming. Hier in NL niet veel nieuws dat het vermelden waard is. Ik probeerde mijn Schotse vrienden enthousiast te maken voor het wandelen langs de Hadrian Wall maar zij lopen hooguit 3 uur per dag dus zien dat niet zitten! Ik heb ze nog niet verteld over jou en Santiago! Ze zullen het 'shokking' vinden! Wat wel irritant is dat er allerlei reclames knipperen als ik je verslag lees of een reactie schrijf. Ik had avondjurken bekeken voor het eindexamengala. Dat is nu geweest. Ik ging in een oude lange rok en iedereen vond hem prachtig. Nu ben ik nog steeds niet van dat feest af door al die knipperende jurken van Bon Prix onderaan de pagina waarop ik een reactie aan het schrijven ben. Ik weet niet of ze me gaan achtervolgen tot jij in Santiago bent. Misschien sta ik je daar wel op te wachten in een van die jurken!
    Wat leuk die man met dat picknickkleed!

    Alors, bonne route!

    Ada

  • 15 April 2014 - 20:49

    Monique Bennis:

    Wat een 'fleurig' figuur die Albert. Ben benieuwd wat je allemaal nog meer tegenkom. Succes verder!

  • 15 April 2014 - 21:22

    Mary:

    Hoi Petra,

    Jeetje wat een avontuur !!!

    Nog veel wandelplezier, groetjes Dries en Mary

  • 15 April 2014 - 21:57

    Ria Schouten:

    Hey Petra,

    Wat een mooie verhalen kan jij schrijven zeg, als alles achter de rug is kan je het in boekvorm uitgeven hoor!!!
    Het is echt genieten om zo op de hoogte te blijven van jouw avontuur!!!
    Hoewel het natuurlijk niet altijd van een leien dakje kan gaan, wat een griezels zo midden in de nacht die "muzikanten". En dan dat gesnurk, vreselijk!!!
    Maar fantastisch al die verschillende mensen die je tegenkomt!!!
    Nu ga je alleen weer verder met je mooie gepoetste schoenen en wie weet wat dit je weer brengt!!! Ik ben benieuwd en kijk alweer uit naar je volgende verslag!!!
    Heel veel succes en ook de groetjes van Rob.

  • 15 April 2014 - 23:55

    Lex:

    Hoi Petra, iedere dag een banaan + een magnesiumpil en weg zijn de beenkrampen.

    Gr lex

  • 16 April 2014 - 00:31

    Siem:

    Wat ben je toch een beul prutlip trillende benen gesnurk en maar doorgaan
    Succes verder Petra eneh gebruik oordoppen tegen gesnurk.
    Gr. siem.

  • 16 April 2014 - 08:29

    Marie-Josê:

    hoi Petra, wat een ervaringen doe je op met je reis
    allemaal verschillende mooie mensen.
    nog veel plezier met je trip.

  • 16 April 2014 - 15:11

    A3 Groen:

    Ik doe het je niet na, maar wat een avonturen allemaal, daar zou ik wel bijna jaloers op worden. Hou je eigen tempo lekker vol dan volbreng het zeker.
    Tot het volgende verslag, vanuit een erg mooi Hoorn. Gr.A3

  • 16 April 2014 - 18:35

    Cor:

    Wat een belevenissen!Cahors is een losplaats voor de duiven dus...let op.
    Wanneer ga je de Pyreneen over/?Hou vol en de bekroning zal daar zijn.
    Groeten

  • 16 April 2014 - 21:51

    :

    haha siem bedankt voor je reactie, oordoppen helpen niet.. helaas, het is afzien maar iedereen heeft er last van behalve zij die snurken.
    En voor wat de Pyreneen betreft, dat zal over een dag of 16 zijn, maar tegen die tijd is dat een makkie.

  • 17 April 2014 - 23:29

    Ans:

    Heerlijk om te lezen dat het zo goed gaat en je eigen plan trekt. Je komt elke dag weer verrassingen tegen en dat is wat het zo bijzonder maakt, Buen Camino, Ans.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 30 Jan. 2014
Verslag gelezen: 509
Totaal aantal bezoekers 48963

Voorgaande reizen:

31 Maart 2014 - 28 Juni 2014

Onderweg naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: