Time to let go - Reisverslag uit Decazeville, Frankrijk van PetraonderwegnaarSantiago - WaarBenJij.nu Time to let go - Reisverslag uit Decazeville, Frankrijk van PetraonderwegnaarSantiago - WaarBenJij.nu

Time to let go

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg

12 April 2014 | Frankrijk, Decazeville

Wat een rustdag al niet kan doen! Allemaal weer fit en de rugzakken een stuk lichter. Vandaag "slechts" 21 km en we lopen naar Decazeville. We beginnen mistig maar het klaart voor de middag weer op en het wordt heerlijk zonnig.

Gisteravond weer naar de pelgrimsmis geweest, en er blijken 2 Hollanders te zijn, 2 mannen. Zij zijn op 2 april gestart. Dat is dus wat er gebeurd als je een dag rust neemt: je ontmoet meteen andere mensen. Overigens kreeg ik dit keer het evangelie mee, naar Johannes.

Decazeville is een vreselijke stad, niet zo mooi als we gewend zijn. Er straalt armoede vanuit, het is vrij shocking, na al het moois dat we hebben gezien.
Achteraf hadden we nog wel een uur door kunnen lopen naar Livin-le-Haut, maar zo is het maar net. We zijn er al om 14:30 uur.

Onderweg met de Nederlanders gepraat, ze zijn respectievelijk bijna 60 en 65 en hebben dus ook beiden een jubileumjaar ;-) waarin ze naar Santiago lopen. Ze hebben elkaar ontmoet via een prikbord van het Jacobs genootschap.

De gite wordt duidelijk gerund door een "single mom" met een paar kinderen, maar ze doet haar best. De tuin is heel diep en daar zit ik in de zon na te denken..

Ik heb sterk het gevoel dat ik binnenkort alleen verder moet gaan. Helen spreekt het uit, ze zegt; "De afgelopen twee weken waren geweldig, we hadden elkaar schijnbaar nodig in het begin, om onze draai te vinden en uit te zoeken hoe alles werkt. Maar nu wordt het "time to move on". But it will never be the same as those first two weeks".

Pakte zij daar even de drol bij het schone puntje! (The turd at the clean end).
Wij voelen elkaar heel goed aan en ik wil ook niet tussen haar en Migg in gaan zitten. Ik heb vorig jaar op dit traject ook al een paar dagen met Kees gelopen in de vakantie dus ik kan eventueel een dag overslaan, dan ben ik ze een dag op voor. Wellicht dat ik dan een paar keer een "chambre" zal nemen.

Een gite is gezelliger en goedkoper, maar vreselijk behelpen. En soms voelt het heel erg vies, en moet je een plastic zak om je rugzak heen tegen de "bedbugs".

"Si on peut". (Net hoe het gaat).

  • 13 April 2014 - 21:47

    Monique Bennis:

    Idd Petra. Gewoon op je af laten komen en zien hoe het gaat. Succes!

  • 15 April 2014 - 14:54

    Liënne Noordeloos:

    Goed bezig Petra.
    Ik vind jou een stoer wijfie, ga zo door.
    Geniet van elke dag. Succes!!! ☺

  • 16 April 2014 - 18:08

    Jeanne:

    Hoi Petra, Je bent een echte pelgrim. Je kunt het alleen en je kunt het samen! Komen steeds weer nieuwe mensen op je pad.
    Groetjes Jeanne en Piet

  • 17 April 2014 - 22:24

    Corrie:

    Nu het gaat lekker denk Petra, zelf gisteren weer een s een hele dag op de wandelschoenen gelopen en was blij dat ik ze avonds kon uitdoen . Moest ook wel even aan je denken toen. Zeker nadat ik je verslagen nog even gelezen had, Leuk om je zo te volgen succes hoor, gr. Kees en Corry

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 30 Jan. 2014
Verslag gelezen: 467
Totaal aantal bezoekers 48967

Voorgaande reizen:

31 Maart 2014 - 28 Juni 2014

Onderweg naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: