Vertrek - Reisverslag uit Hoorn, Nederland van PetraonderwegnaarSantiago - WaarBenJij.nu Vertrek - Reisverslag uit Hoorn, Nederland van PetraonderwegnaarSantiago - WaarBenJij.nu

Vertrek

Door: Petra

14 Februari 2014 | Nederland, Hoorn

Ik vertrek op 31 maart richting Le Puy, Frankrijk, met de eerste trein naar Lyon. Vanaf hier is het ongeveer 1500 km wandelen naar Santiago de Compostella waar het graf is van de heillige Jacobus.
Het is eigenlijk een soort van moderne pelgrimstocht. Pelgrimeren betekent letterlijk: het bezoeken van heilige plaatsen binnen een bepaalde geloofstraditie.
In onze tijd biedt het de pelgrim een rijkdom aan mogelijkheden van spirituele waarden als stilte, eenzaamheid, aandacht, overgave, mededogen, eenvoud, soberheid, volharden, en nog veel meer.
Het onderweg zijn zelf vertegenwoordigt een grote waarde, het doet de pelgrim stilstaan bij de beleving van het moment, het zegent de pelgrim met een gevoel van tijdloosheid, het is een rijke bron van ontmoeten en weer loslaten.

• 14 Februari 2014 - 19:48

Regina Langedijk:

Petr ik vind het geweldig! Ik wil graag op dehoogte blijven.

• 14 Februari 2014 - 19:52

Petra Hauwert - Bot:

Hoi Peet,
    wat knap van je dat je deze trip gaat afleggen ... super en ik wens je daarom nog veel plezier met de voorbereidingen en veel succes met het lopen van deze tocht.
    groetjes,
    Petra

• 14 Februari 2014 - 20:36

Ria Schouten:

Hoi Petra,

Ja, de tijd komt nu dichterbij, nog anderhalve maand en je gaat op weg!!!
    Succes met de voorbereidingen en waarschijnlijk spreken we elkaar nog wel voordat je weggaat!!!
    Leuk om je straks zo te kunnen volgen!!!

Groetjes Ria

• 14 Februari 2014 - 20:41

Anita:

Hoi Petra,
    Spannend! de datum van vertrek komt nu snel dichterbij! Succes met de voorbereidingen! Ik ga je volgen!!

• 21 Februari 2014 - 09:41

Vivian:

Hoi Petra,

Wat is dit knap en ik ben super benieuwd hoe het zal gaan. Wij gaan je zeker volgen heel veel succes veel liefs Vivian

• 21 Februari 2014 - 17:55

Petra:

Ik ben ook benieuwd hoe het zal gaan... Vandaag wandeling bij Den Bosch, door een soort van moeras. 20 km, was lekker weer maar we zien er niet uit!

• 08 Maart 2014 - 21:40

Ans Zonneveld:

Hallo Petra, ook hier heb ik je gevonden, leuk om je te volgen op deze prachtige tocht, het zal je voor altijd verrijken en bijblijven! Goede reis ofwel een Buen Camino, grote groet Ans.

• 28 Maart 2014 - 17:12

Corrie:

Nu Petra een hele mooie en goeie reis gewenst en we zullen je op de voet volgen als het lukt, gr.Kees en Corrie